E-poodide populaarsuse juures mängivad üliolulist rolli tarnijad. Mida kiiremini ning mugavamalt jõuab kaup e-poest kliendini, seda enam inimesi hakkab ka e-poode eelistama, kirjutab Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel.
- Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel. Foto: Raul Mee
Tänu tehnoloogia arengule leitakse aina enam uusi lahendusi, kuidas e-poodlemine teha kliendile mugavamaks ning meeldivamaks. Mugavamaks lähevad ka tarnelahendused. Pealegi on kaubavalik e-poodides kordades laiem kui tavalistes jaekauplustes ning kogu maailma veebipoodidest on kättesaadavad ka need kaubad, mida võib-olla kodumaine jaekaubandus ei paku. E-poodlejate arv tõotab tulevikus aina kasvada.
Rahvusvaheline konkurents tiivustab
E-kaubanduse kasvule annavad hoogu juurde rahvusvahelised ettevõtted, kes aina rohkemad avavad oma teenused ka Eesti suunal. Värskeimaks näiteks on kas või Netflix, kes jaanuari algul tegi oma teenused ka eestlastele kättesaadavaks. Juba varem on meieni jõudnud H&M, Uber ja Spotify.
E-kaubanduse järjepidev kasv loob pakiteenuste turul tingimused üha tihedamaks konkurentsiks. Juba 2012. aastal oli Euroopa e-kaubanduse käive 311,6 miljardit eurot. Siis oli Euroopa 820 miljoni elaniku kohta umbes 250 miljonit e-poodlejat. Viimase kahe aasta jooksul on see number oluliselt kasvanud.
Seetõttu pole kuigi imekspandav, et mitmed globaalsed kaubandus- ning logistikaettevõtted, nagu ka Amazon, otsustavad veelgi jõulisemalt Euroopasse laieneda.
Autor: Ansi Arumeel
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.